Die Locked-In-Amazon-Reaktion: (bisher eher lauer) Gegenwind.

In light of Amazon’s attempts to lock print-on-demand publishers into their own printing services, I’ve made a personal decision not to buy from Amazon any more. Since the site first launched over a decade ago, I’ve spent thousands and thousands of dollars on Amazon feeding my addiction to tech books and fiction, on music, DVDs, electronics, and gifts for friends and family. I realize my spending is a tiny drop in the bucket of Amazon’s total revenue, but it’s a decision I feel good about, the same way I feel good about using low-energy lightbulbs, reusing plastic bags, and buying a car with environmentally friendly fuel economy and emissions ratings. One of the fundamental principles of capitalism is that when one source of goods and services isn’t meeting your needs, you switch to another. The power to decide which businesses succeed and which fail lies in the collective hands of millions of individual consumers.

Erinnert sich noch jemand an den Aufstand der Flickr-Nutzer vor etwa einem Jahr? (vgl. hier) Es könnte sein, dass e-Buchmarkt-Platzhirsch Amazon demnächst die Giftpfeile des Boykotts aufgebrachter Internetkunden zu spüren bekommt. Vielleicht aber auch nicht. Das Feedback in der Blogosphäre hält sich bislang jedenfalls in Grenzen. Und vielleicht nimmt der Händler, jetzt da im O’Reilly-Radar explizit zum Amazon-Boykott aufgerufen wird, auch einfach als Revanche die O’Reilly-Titel aus dem Angebot…

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